Änderungen / Varianten der 996 Karosserie

  • 1000 Fragen...


    Man liest viel über die Änderungen an der 996 Karosserie - aber gibt es irgendwo eine Quelle wo die Evolution der Karosserie vom ersten 996 zum 997 GT2 RS beschrieben wird? Letztere ist wesentlich steifer als der Ur-996 - ist aber im Wesentlichen noch die selbe Karosse. Wo genau wurde geändert und warum? Könnte man eine frühere Karosserie modifizieren oder eine spätere verbessern?


    Beim Ur-11er haben wir früher einige Bleche hinzugebraten und zT einige Nähte durchgeschweißt - die Evolution und die Verbesserungsmöglichkeiten der Ur-11er Karosserie sind aber hinreichend bekannt und dokumentiert.


    Ich weiß, dass einige Nähte am GT2 u. 3 auch durchgeschweißt sind. Weiß jemand genau welche? Was wurde noch an den Cup Autos geändert (abgesehen vom Käfig)?


    Ein paar Infos habe ich in den Ami-Foren gefunden:


    I talked (via e-mail) to the Porsche Regional Sales Manager and he sent
    me this quote out of the 2002 German Product Information book...



    " The body on all 911 models is largely based on the previous generation of
    the 911 Carrera. Sills, roof frame and seat wells have all been
    reinforced, improving static flexural strength and torsional rigidity by
    25% as well as optimizing the dynamic rigidity or natural frequency of the
    car. The result is a significant improvement in both driving dynamics and
    comfort".


    und


    ATLANTA, GEORGIA, July 22, 2003 --- Porsche has announced it will produce the first 911 Turbo Cabriolet since 1989...
    ...To maintain body stiffness, the 911 Turbo Cabriolet's structure is enhanced with reinforced side-sills featuring body panels and elements doubled in thickness, additional junction plates, and shaft reinforcements behind the B pillar.



    und


    The main reason that the 996CUP / 996GT3 used the body from the 996 Carrera 4 was the fact that this was the only body which could be used to meet the fuel tank requirements for a range of race series (FIA GT Championship, etc).


    Under these regulations, no part of the fuel tank may extend beyond the forward-most point of the front wheel.




    The resulting tank in the street (homologated car) offered a refill
    volume of 89 litres. This additional capacity was achieved solely by
    extending the tank into the front differential cavity, without any
    modification to the shell.




    The GT3 and cup tubs (apart from the integrated cage difference_)also had some common key modifications over the std C4.


    These included additional welded sections on the rear cross-member, that
    provided a more even distribution of loads from the engine and gearbox,
    and a modified rear bulkhead.


    oder

    '88 911 7k nm/deg (measurement by burgermeister)


    964 11.5k nm/deg (993 was 20% stiffer)


    993 13.9k nm/deg (996 was 45% stiffer)


    996 20.1k nm/deg (Excellence was Expected p.1381)


    997 33k nm/deg


    991 40k nm/deg (porsche used 20% torsionally stiffer as a design target, has claimed "up to 25% stiffer")


    Kann jemand etwas beitragen?

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